שלום רב,

בראשית, אנחנו שמחים לבשר שהכנס השנתי יתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים ביום שני, 20 ביוני 2022. עקב קשיים לוגיסטיים, הכנס לא יערך כמקובל בחופשת הפסח. אנחנו פונים לכל מי שלא הגיש/ה הצעה להרצאה או שהיא לא התקבלה (לכנס שהיה אמור להתקיים ב-2020), להגיש תקציר לסבב שיפוט חדש.

שנית, אתר האגודה החל לפעול (אמנם במתכונת חלקית): https://isca.org.il/ כפי שניתן לראות, האתר אמור להיות עשיר במידע עדכני. אנחנו שואפים להציג את כלל חברות/י האגודה בעזרת שם ושיוך מוסדי + תמונה + מילות מפתח (תחומי עניין ומחקר) + קישור (לאתר מרצה, ResearchGate וכדומה). נשמח לקבל את המידע בהקדם. בהזדמנות זו אנחנו מודים לדותן בלייס על עבודתו השקדנית בהכנת האתר.

שלישית, אתר מסגרות מדיה נמצא כעת בהקמה ובאמצעותו יהיה ניתן לשלוח מאמרים לשיפוט. בכל אופן, כבר עתה יש לו דף פייסבוק: https://www.facebook.com/misgrotmedia בהמשך מתוכננות פעילויות קידום מגוונות (ראיונות עם מחברים, סרטוני רשת על מאמרים ועוד). חברי המערכת מבקשים להודות לד”ר רגב נתנזון, האחראי על עבודתם של הסטודנטים במכללת ספיר.

רביעית, בימים אלו הפצנו הזמנות לאירועים שונים: שתי הרצאות מתודולוגיות לקהל הרחב (להלן ההזמנה להרצאה השניה), שלוש הרצאות לקהילות תלמידי/ות מחקר (הזמנה מצורפת) ויום עיון של קהילת אוריינות תקשורת ומדיה (הזמנה מצורפת). תודתנו העמוקה שלוחה למרצים (בהתנדבות): ד”ר יותם אופיר, פרופ’ יונתן כהן, ד”ר חן סבג-בן פורת, ד”ר שרון רינגל, ד”ר ברוך שומרון.

לבסוף, המכללה האקדמית ספיר מציעה לראשונה תוכנית לימודים לתואר שני (ללא תזה) בתקשורת וניו מדיה, המשלבת לימודים עיוניים עם לימודים מעשיים בשתי התמחויות ייחודיות: ההתמחות ב’תקשורת, קהילה ומרחב’ מתמקדת בחקר קהילות, עיצוב סיפוריהן והנגשתם. ההתמחות ב’אנתרופולוגיה חזותית’ תכשיר את הסטודנטים לשימוש מושכל, מעודכן ויצירתי בפלטפורמות של ניו מדיה.

 

ד”ר יותם אופיר (אוניברסיטת באפלו): חקר רשתות חברתיות בעידן של ביג דטה

יום רביעי, 24 בנובמבר 2021, 20:00—21:30

המהפיכה הדיגיטלית הגדילה משמעותית את כמות המידע הזמין לחוקרים, המבקשים ללמוד על העולם החברתי. בעולם בו אנו מבלים חלק ניכר מזמננו מול מסכים, אנו גם משאירים אחרינו עקבות דיגיטליים מהם ניתן ללמוד רבות עלינו כפרטים וכחברה. לצד הצמיחה המטאורית בכמות המידע, פותחו גם כלים מתוחכמים, ועם זאת נגישים, לניתוח שיטתי של המידע הרב. בהרצאה אדבר על הצורך בביג דטה, מה היתרונות והחסרונות של מחקר מסוג זה ואדגים מספר כלים שימושיים למחקר טקסט ורשתות חברתיות, כולל ניתוח רשת, ניתוח טופיקים וניתוח סנטימנט.

ההשתתפות כרוכה בתשלום: 100 ₪ לחוקרים/ות בתקן, 80 ₪ למי שאינו חבר/ת אגודה ו-50 ₪ לכל השאר. ניתן להעביר את התשלום בשתי דרכים: בהעברה בנקאית (בנק מזרחי טפחות, סניף 414 – בר אילן, חשבון 581183. נא לציין בסיבת ההעברה “תשלום עבור הרצאה”) או באפליקציית ביט לידי ארנת טורין במספר טלפון: 0505913015. לאחר קבלת התשלום ישלח זימון למפגש (בזוּם).  לאחר ביצוע ההעברה הבנקאית, נא לשלוח מייל בצירוף אישור תשלום (אפשר גם צילום מסך) ל: ornat@gordon.ac.il צילום דיגיטלי של קבלה יישלח במייל חוזר.